Depolama Lojistik
Türkiye, Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun 2027 Dönem Başkanlığına Seçildi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin küresel ulaştırma politikasının en önemli etkinliği kabul edilen Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun 2027-2028 dönem başkanlığına seçildiğini bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF) 2027-2028 dönem başkanlığına seçildiğini duyurdu. Uraloğlu, Almanya’nın Leipzig kentinde devam eden 2026 ITF toplantısında Türkiye’yi temsil etti. Bu önemli görevi üstlenmekten memnuniyet duyduğunu ifade eden Uraloğlu, ayrıca Leipzig’de gerçekleşen araçlı saldırıda hayatını kaybedenler için taziyelerini iletti.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin ulaştırma vizyonunu aktararak, ülkenin 1953 yılında ITF’in kurucu üyeleri arasında yer aldığını ve 2009 yılında da başkanlık görevini başarıyla yürüttüğünü hatırlattı. Türkiye’nin jeopolitik önemine dikkat çeken Uraloğlu, “Türkiye; Avrupa, Asya ve Orta Doğu’nun kesişim noktasında sadece bir transit ülke değil, aynı zamanda bölgeleri, pazarları ve insanları birbirine bağlayan stratejik bir merkezdir. Bu konum, kıtalar arasında dayanıklı ve kesintisiz ulaştırma bağlantıları sağlama sorumluluğu yüklemektedir,” dedi.
Uraloğlu, Türkiye’nin otoyollardan yüksek hızlı demir yollarına, limanlardan lojistik merkezlere kadar büyük yatırımlar yaptığını belirterek, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu projelerinin küresel ticaret için önemini vurguladı. Dönem Başkanlığı süresince dayanıklılık ve sürdürülebilirlik ilkelerinin ön planda olacağını ifade eden Uraloğlu, ITF üyeliğine kabul edilen Gana, Panama ve Peru’yu tebrik ederek, tüm meslektaşlarını Kasım ayında Türkiye’de gerçekleştirilecek olan COP31 ulaştırma gündemi etkinliklerine davet etti.
TKU MAGAZİN sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
