Takip Edin

Haber

Akkuyu NGS’nin 4. Ünitesinde Önemli Montaj Tamamlandı

Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu Rosatom’un Mersin’de inşa ettiği Akkuyu Nükleer Güç Santrali’nde (NGS) bulunan 4’üncü Güç Ünitesi’nin reaktör binasında önemli bir aşama daha tamamlandığı aktarıldı. Ünitede, reaktör şaftının önemli yapısal bileşenlerinden biri olan baskı kirişinin tasarım konumuna yerleştirildiği kaydedildi. Montaj öncesinde, şantiye sahasına ayrı parçalar halinde getirilen kirişin montajı ve kaynak işlemlerinin tamamlandığı bildirildi.

Yayınlanma tarihi

-

Akkuyu Nükleer A.Ş. Genel Müdürü Sergei Butckikh, 4. Güç Ünitesi’nde baskı kirişinin montajının tamamlandığını duyurdu. Bu aşama, inşaat sürecinde kritik bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor. Montaj işlemi, meteorolojik koşulların titizlikle göz önünde bulundurulması ve gerekli ekipman ile kalifiye personelin sahada hazır bulunmasıyla gerçekleştirildi. Butckikh, montaj ekiplerinin yüksek koordinasyonla görevlerini tamamladığını belirtti. Şirket, baskı kirişinin reaktör basınç kabının güvenli bir şekilde sabitlenmesini sağladığını ve kirişin yerleştirilmesinin ardından reaktör şaftının özel betonla doldurulacağını açıkladı.


TKU MAGAZİN sitesinden daha fazla şey keşfedin

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Devamını oku
Yorum Yaz

Yorum Yaz

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir