Haber
TÜRKÇİMENTO, DÜNYA ÇEVRE GÜNÜ’NDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VURGUSU YAPTI
TÜRKÇİMENTO, sürdürülebilirlik hedefleriyle çimento sektöründe yeşil dönüşümü ve dijitalleşmeyi önceliklendiriyor.
Türkiye çimento sektörünün önde gelen kuruluşu TÜRKÇİMENTO, 5 Haziran Dünya Çevre Günü dolayısıyla sürdürülebilirlik alanındaki ilerlemelerini ve geleceğe yönelik hedeflerini duyurdu. Şirket, yeşil dönüşüm, dijitalleşme ve insan odaklı gelişimi içeren “üçüz dönüşüm” stratejisi çerçevesinde çalışmalarını sürdürerek, hem iklim hedeflerine katkı sağlamayı hem de küresel rekabet gücünü artırmayı amaçlıyor. TÜRKÇİMENTO CEO’su Volkan Bozay, çimento sektörünün yeşil dönüşümü çevresel sorumluluğun ötesinde, sürdürülebilir büyüme ve rekabet gücünün temel unsurlarından biri olarak gördüğünü belirtti. Bozay, dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve insan odaklı gelişimi bir arada değerlendirerek geleceği inşa ettiklerini ifade etti. Ayrıca, alternatif yakıt ve ham madde kullanımı ile yenilenebilir enerji yatırımları sayesinde çevresel etkilerin azaltıldığını ve üretim süreçlerinin daha verimli hale getirildiğini vurguladı. Türk çimento sektörü, döngüsel ekonomi uygulamalarıyla doğal kaynak kullanımını azaltırken, farklı sektörlerden çıkan atıkları ekonomiye kazandırmaya devam ediyor. 2025 yılı itibarıyla alternatif yakıt kullanımı 2,3 milyon tona ulaşmışken, sektör ısıl enerji ihtiyacının yaklaşık %13,2’sini alternatif yakıtlardan sağlıyor.
TKU MAGAZİN sitesinden daha fazla şey keşfedin
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
